Luk alle
Åben alle

Ren jord

Virksomheder kan aflevere ren jord på VAD. Jorden må ikke være forurenet eller lettere forurenet, og du skal anmelde jorden, inden du kommer med den.

Jord fra andre kommuner

Som udgangspunkt modtager vi kun jord fra Middelfart og Assens Kommune. Dog kan jord fra andre kommuner afleveres efter særlig aftale med anlægget.

Oprensning af sø, å, gadekær, regnvandsbassiner, strande og lignende

Jord fra ovenstående skal henvises til deponi, selv om de kemiske analyser viser, at det overholder kravene til ren jord. Det er affald, fordi der altid er fysiske urenheder som øldåser, cigaretskod, plasticposer, planterester og lignende i materialet.

Genanvendeligt affald modtages ikke

Genanvendeligt affald henvises til behandling hos behandlingsanlæg, der ikke er offentligt ejet.

Forbrændingsegnet affald

  • Møbler, ikke sækkestole
  • Behandlet træ fra nedrivning
  • Tagpap
  • Stofrester fra tilskæring
  • Overdækningsplastik og presenninger (primært fra landbrug)
  • Trykimprægneret træ
  • Kreosotbehandlet træ (typisk jernbanesveller)
  • Træstubbe fra træer med stammer større ned 20 cm i diameter

Inden du afleverer affald til behandling eller køber varer hos Affald & Genbrug på Bogensevej 89, 5500 Middelfart 1. gang, skal du oprettes som kunde, også selvom du allerede er erhvervskunde på en af Affald & Genbrugs genbrugspladser i Middelfart Kommune. Dit kundenummer og kort til genbrugspladsen kan ikke bruges på Bogensevej 89.

Ekspeditionstid

Vi skal bruge 2 hele arbejdsdage til at oprette en ny kunde. Som arbejdsdage regnes mandag til og med fredag (helligdage er ikke arbejdsdage, uanset ugedagen). Hvis vi fx modtager ansøgningen i løbet af en onsdag, skal vi have hele torsdagen og hele fredagen til at oprette jer. Du kan derfor først regne med at være oprettet mandag morgen.

Udstedelse af kort

Alle vejninger på Bogensevej 89 skal ske ved hjælp af magnetkort. Der vil som udgangspunkt ikke være nogen betjening i vejeboden. Chaufføren skal betjene sig selv ved at bruge et magnetkort og vælge vare på touchskærmen på standeren. Når du bliver oprettet som kunde, får du 2 sæt kort. Hvert sæt kort består af 3 kort, et til aflevering af affald, et til køb af varer og et til aflevering af jord. Har du brug for ekstra kort, skal du kontakte os.

Du kan ikke betale med magnetkortene

Du kan kun bruge kortene til at registrere, hvem der kommer med/afhenter materialer. Vi sender regninger ud en gang om måneden på den samlede mængde afleverede/afhentede mængder i den foregående måned.

Når kortene er oprettet, sender vi dem med post til den adresse, som virksomheden har registreret som sin hjemmeadresse på det oplyste P-nr i CVR-registeret. Vi kan desværre ikke sende kortene til en anden adresse. Det er for at undgå, at nogen bestiller kort i en anden virksomheds navn.

Vejning med kort

Det er dit ansvar at sikre, at vogmanden/chaufføren har fået kundekortet med, når han skal aflevere affald fra din virksomheden, eller købe varer på anlægget. Vi kan desværre ikke betjene chauffører uden kort.

Vi kan desværre heller ikke rette vejninger, så der kommer en anden betaler på, end den der er registreret på kortet.

Kreditering af regninger, hvor chaufføren har brugt et kort fra en forkert virksomhed
Vi krediterer ikke regninger, som går til en forkert kunde, fordi chaufføren eller vognmanden har byttet rundt på kortene. Hvis chaufføren begår fejl må fejlen udredes mellem kunden og vognmanden.

Spærring af bortkomne kort

Hvis et kort forsvinder, kan man melde det til Affald & Genbrug på tlf. 88 88 47 88 eller E-mail

lossepladsen@middelfart.dk 

Affald & Genbrug sørger for, at kortet inaktiveres.

Oplysninger om rekvisitionsnummer, sagsnummer og lign. på vejebonner og regninger
Vi kan ikke tilbyde at tilføje oplysninger om rekvisitionsnumre, sagsnumre, projektnumre eller lignende til vejebonnerne eller den endelige regning. Chaufføren må lave de nødvendige notater på vejebonnen og give dem videre til kunden.

Når du anmelder et jordprojekt, skal du angive hvor meget jord, der skal leveres fra projektet. Det er vigtigt, at du anmelder nok jord fra et projekt, fordi jordmængden bliver registreret på projektet/leverancen.

For jord, der er analyseret, kan vi ikke oprette en leverance, der har en større mængde end den, der er dækket af analyserne.

Når den anmeldte jordmængde er overskredet, holder leverancen op med at virke, og så kan du ikke levere mere jord fra projektet. Det fungerer sådan:

Du anmelder en leverance på 30 tons, du leverer 3 læs af 9 tons i alt 27 tons. Ved fjerde læs virker leverancen, og du leverer 9 tons - i alt 36 tons. Så er den anmeldte mængde på 30 tons overskredet og leverancen holder op med at virke. Næste gang du trækker kortet, virker leverancen ikke længere. Du kan ikke veje jord ind på Bogensevej 89 uden en gyldig jordleverance.

Vi skal bruge to hele arbejdsdage til at oprette en ny jordleverance. Som arbejdsdage regnes mandag til og med fredag (helligdage er ikke arbejdsdage, uanset ugedagen). Hvis ansøgningen fx modtages i løbet af en onsdag, skal vi have hele torsdagen og hele fredagen til at oprette leverancen. Kunden kan derfor først regne med, at leverancen er oprettet og klar til brug mandag morgen.

Jord fra oprensning er ikke at betragte som rent jord.

Affald & Genbrug
Bogensevej 89
5500 Middelfart
Tlf.: 8888 4788
Mail: lossepladsen@middelfart.dk 

Åbningstider (Aflæsning):
Man-tors. 7.00-15.45
Fredag 7.00-12.30

Åbningstider (Læsning):
Man-tors. 7.00-14.30
Fredag 7.00-11.30