Start
Husk at du ikke selv må tage dit asbesttag ned. Det skal gøres af en autoriseret virksomhed. Når taget er taget ned, må du gerne selv anmelde affaldet og bestille afhentning.
Sådan gør du, hvis du som privatperson skal bestille afhentning af asbest:
1. Anmeld byggeaffaldet og afvent anvisning på www.bygningsaffald.dk
I anmeldelsen skal du vælge følgende:
- Behandling: ”Deponering”.
- Første modtager: ”Affald & Genbrug, Administrationen, Asbestordning Middelfart”.
- Transportør: ”Ukendt på nuværende tidspunkt”.
- Forventet afslutning: Under pkt. 1 i anmeldelsen: "Forventet afslutning" skal du regne med at der kan gå ca. 14 dage, inden asbestaffaldet hentes.
- Har du spørgsmål til selv selve anmeldelsen, skal du kontakte Teknik & Miljøforvaltningen på telefon 88885500.
2. Køb bigbags på en af genbrugspladserne i kommunen. Der kan være ca. 30-35 tagplader i en bigbag, afhængig af størrelsen på pladerne. Max vægt på bigbag er 1000 kg.
3. Bestil afhentning via selvbetjeningen øverst på denne hjemmeside
- Log ind med dit MitID.
- Tryk på piktogrammet med 'Bestil afhentning af asbest'.
- Oplys mobilnummer og e-mail (bruges til advisering).
- Oplys løbenummer fra din byggeanmeldelse.
- Oplys antal bigbags.
- Beskriv hvor affaldet er placeret og upload evt. foto.
- Send din bestilling.
- Vi henter affaldet indenfor 14 dage og sender en besked, dagen før vi kommer.
- Har du spørgsmål til bestilling af afhentning, er du velkommen til at kontakte Affald & Genbrug på telefon 88884850.